Kom til Åben Skole d. 27. maj og oplev alle vores uddannelser på én gang. LÆS MERE

Gode råd når du søger praktik

Du har fundet en virksomhed i Danmark eller i udlandet, som du virkelig gerne vil være elev hos. Du kan se, at I vil være et godt match, og at du kan lære noget. Hvad gør du så nu?

Den første kontakt

Det er altid en god idé at tage kontakt til den virksomhed, du gerne vil i praktik hos. Ring og præsenter dig, eller lav en aftale om at komme forbi. Det viser initiativ, og det sætter arbejdsgiver garanteret pris på.

Ansøgning

Når du skriver din ansøgning, er det vigtigt, at arbejdgiveren kan mærke, at du brænder for at få praktikpladsen. Fortæl, hvorfor det netop er dig, der skal tages i betragtning som deres kommende elev. Fortæl, hvorfor du søger praktikpladsen, og hvorfor de skal vælge dig. Tænk på, at din ansøgning skal præsentere dig, så virksomheden får lyst til at indkalde dig til en samtale.

Praktiksamtale

Praktiksamtalen er der, hvor du finder ud af, om virksomheden er noget for dig og omvendt. Forbered dig, inden du tager til samtale, for eksempel ved at tænke over, hvad du vil svare på spørgsmål som "Hvad synes du, du er god til?" og "Hvorfor vil du gerne i praktik i denne virksomhed?"

Har du spørgsmål om at søge praktik?

Michael Sejer-ny.JPG
Michael Sejer
Erhvervskonsulent

Generelt
05-05-2021
Info vedr. COVID-19 situationen
Vi opdaterer løbende omkring, hvad restriktionerne betyder for vores elever og kursister.
25-03-2021
21 nye faglærte gartnere klar til at indtage erhvervet
De klarede sig flot gennem deres sidste eksamen, og de er færdige på skolebænken for nu.
26-02-2021
24 nye faglærte jordbrugsmaskinførere fra JU Århus
Alle slap godt gennem nåleøjet. Vi kan sige tillykke til den første kvindelige JMF-dimittend i ca. 15 år.

Åben Skole, Forår 2021
27-05-2021
Oplev alle vores uddannelser på én gang.
JU SOMMERCAMP 2021
29-06-2021