Kom til Åben Skole d. 27. maj og oplev alle vores uddannelser på én gang. LÆS MERE

Jeg har en elev

Som praktikvært hjælper du med at uddanne flere faglærte til de grønne erhverv. Det skal dokumenteres undervejs. Kontakt os, hvis du har brug for hjælp til dokumentationen.

Få besøg i din virksomhed

Hvordan går det med min elev? Hvordan forlænger jeg en uddannelsesaftale? Hvad kan jeg forvente af min elev på nuværende tidspunkt? Vi kommer gerne på besøg i din virksomhed, hvis du har spørgsmål eller brug for en snak om elever.

Du kan booke et besøg her!

Lav en uddannelsesaftale

Når du har fundet den helt rigtige elev, kan I lave en uddannelsesaftale med hinanden. Der er flere måder at indgå en uddannelsesaftale på. Kontakt os, hvis du vil vide mere om de forskellige muligheder for uddannelsesaftaler.

LAV UDDANNELSESAFTALE

Lav en tillægsaftale

Hvis der sker ændringer i ansættelsesforholdene undervejs i et praktikforløb, skal du tegne en tillægsaftale. Du skal for eksempel lave en tillægsaftale med din elev, hvis ansættelsesperioden bliver forlænget, hvis du overdrager din virksomhed til en ny ejer, eller hvis din elev får et nyt, fast arbejdssted.

LAV TILLÆGSAFTALE

Lav en praktikerklæring

Hver gang din elev har gennemført et praktikforløb, skal I udfylde en praktikerklæring. Praktikerklæringen er dokumentation for, at din elev har gennemført praktikken hos dig på en tilfredsstillende måde, og at eleven kan fortsætte på uddannelsen.

LAV PRAKTIKERKLÆRING

LAV PRAKTIKERKLÆRING FOR ANLÆGSGARTNERE

Lav erklæring om delvist gennemført praktik

Hvis din elev stopper et praktikophold, før det er forbi, skal I udfylde en erklæring om delvist gennemført praktik.

LAV ERKlÆRING OM DELVIST GENNEMFØRT PRAKTIK

Lav den afsluttende praktikerklæring

Hvis du har haft elever i praktik inden for landbrugsuddannelsen, dyrepasser, gartner eller skov- og naturtekniker, skal du udfylde den afsluttende praktikerklæring, før din elev kan få sit svendebrev og dermed afslutte uddannelsen. Send den underskrevne praktikerklæring til os senest fire uger før uddannelsens afslutning. Svendebrevet fremsendes, når svendeprøven er bestået.

LAV afsluttende praktikERKLÆRING

Ophæv uddannelsesaftalen med din elev

Hvis du og din elev mod forventning får brug for at ophæve jeres praktikaftale, skal I udfylde en ophævelsesmeddelelse. En uddannelsesaftale kan kun ophæves efter gensidig aftale mellem praktikvært og elev, medmindre særlige omstændigheder gør sig gældende. Det er altid en god idé at kontakte os, før I bestemmer jer for at ophæve en uddannelsesaftale.

OPHÆV UDDANNELSESAFTALE

Har du spørgsmål om at være praktikvært?

Michael Sejer-ny.JPG
Michael Sejer
Erhvervskonsulent

Har du brug for hjælp til dokumentationen?

Charlotte Marcker.jpg
Charlotte Marcker
Praktikkoordinator

Generelt
05-05-2021
Info vedr. COVID-19 situationen
Vi opdaterer løbende omkring, hvad restriktionerne betyder for vores elever og kursister.
25-03-2021
21 nye faglærte gartnere klar til at indtage erhvervet
De klarede sig flot gennem deres sidste eksamen, og de er færdige på skolebænken for nu.
26-02-2021
24 nye faglærte jordbrugsmaskinførere fra JU Århus
Alle slap godt gennem nåleøjet. Vi kan sige tillykke til den første kvindelige JMF-dimittend i ca. 15 år.

Åben Skole, Forår 2021
27-05-2021
Oplev alle vores uddannelser på én gang.
JU SOMMERCAMP 2021
29-06-2021