Røgfri skole

Jordbrugets uddannelsesCenter Århus indfører røgfri skole pr. 31. juli 2021. Røgfri skole er en del af en tobakshandleplan, som regeringen og et flertal af folketingets partier i 2019 blev enige om for at få færre unge til at begynde at ryge. Formålet er samtidig at sikre et godt lærings-, trivsels- og arbejdsmiljø for alle elever, kursister, besøgende og medarbejdere på skolen.

Røgfri skole betyder, at elever, kursister, medarbejdere og besøgende ikke må anvende tobaksrelaterede produkter på skolens matrikel. I skole- og arbejdstiden dvs. som hovedregel kl. 8.00 - 16.00, må man heller ikke anvende tobaksrelaterede produkter uden for skolens område. Man må således hverken ryge, dampe eller snuse i skole- og arbejdstiden.

Røgfri skole inkluderer alle typer tobak, herunder cigaretter, e-cigaretter, tyggetobak, snus, tobaksfri snus, opvarmet tobak og lignende.

Læs den fulde rygepolitik hér.

Skolen har tre rygestopvejledere tilknyttet, som står til rådighed, såfremt du ønsker at trappe ned eller helt stoppe. Kontakt en af skolens tre rygestop vejledere for yderligere oplysninger:

17-01-2023
JMF-elever forbereder sig til en sikker G-dag
Vi nærmer os 1. februar og G-dag, hvor sæsonen for gylleudbringning går i gang. Hvert år går der dog skår i glæden, når vi hører om gyllegasulykker, der er skyld i dødsfald, eller at nogen har sin mistet førlighed.
12-01-2023
Stærke rollemodeller for anlægsgartnerfaget til DM i Skills
Casper og Anton til stiller op DM i Skills, og de er lige nu i fuld gang med træningen.
30-11-2022
JMF'ere i grusgraven med gule entreprenørmaskiner
Et stort hold på 2. hovedforløb med 31 jordbrugsmaskinførerelever, en grusgrav og en pokkers masse entreprenørmaskiner.

JU Uddannelsesmesse 2023
26-01-2023
Kom og hør mere om vores grønne uddannelser.
Rundvisning på Bredballegård d. 7. februar 2023
07-02-2023
Har du lyst til at besøge vores skole?
JU SOMMERCAMP 2023
26-06-2023