Røgfri skole

Jordbrugets uddannelsesCenter Århus indfører røgfri skole pr. 31. juli 2021. Røgfri skole er en del af en tobakshandleplan, som regeringen og et flertal af folketingets partier i 2019 blev enige om for at få færre unge til at begynde at ryge. Formålet er samtidig at sikre et godt lærings-, trivsels- og arbejdsmiljø for alle elever, kursister, besøgende og medarbejdere på skolen.

Røgfri skole betyder, at elever, kursister, medarbejdere og besøgende ikke må anvende tobaksrelaterede produkter på skolens matrikel. I skole- og arbejdstiden dvs. som hovedregel kl. 8.00 - 16.00, må man heller ikke anvende tobaksrelaterede produkter uden for skolens område. Man må således hverken ryge, dampe eller snuse i skole- og arbejdstiden.

Røgfri skole inkluderer alle typer tobak, herunder cigaretter, e-cigaretter, tyggetobak, snus, tobaksfri snus, opvarmet tobak og lignende.

Læs den fulde rygepolitik hér.

Skolen har tre rygestopvejledere tilknyttet, som står til rådighed, såfremt du ønsker at trappe ned eller helt stoppe. Kontakt en af skolens tre rygestop vejledere for yderligere oplysninger:

12-11-2021
JMF’erne fra JU Århus sætter igen spot på gule maskiner
I to uger har JMF'erne haft fuldt fokus på entreprenørmaskiner; herunder maskinstyring, sikkerhed og afsætning.
28-10-2021
Nyudlærte anlægsgartnere, efterår 2021
Tillykke til de 26 nyudlærte anlægsgartnere fra JU Århus!
30-08-2021
JU-faglærer modtager Dronningens Fortjenstmedalje
Agner Thomsen har modtaget Dronningens Fortjenstmedalje i sølv for 40 års tro tjeneste.

JU SOMMERCAMP 2022
27-06-2022
Åben Skole 2021
27-11-2021
Kom og oplev vores grønne univers og bliv klogere på, om en grøn karriere er noget for dig.