Nye campusfaciliteter med grøn rambla snart på vej LÆS MERE

Skolehjemmets husregler

På skolehjemmet og på JU generelt respekterer vi hinanden. Det betyder, at:

• Vi er rummelige og inkluderende

• Vi taler pænt til hinanden

• Vi respekterer andres grænser

• Vi passer på skolen og hinanden

• Vi bidrager aktivt og positivt til livet på skolehjemmet

Når du flytter ind på skolehjemmet, så indgår du samtidig en kontrakt med os om, at du efterlever nedenstående husregler. Vi forventer, at du har læst dem i gennem.

Hvordan modtager jeg mit værelse ved ankomst?

• Du modtager værelset rengjort og intakt. Slitage kan forekomme alt efter værelsets alder.

• Det er dit ansvar at påføre fejl og mangler til skolehjemslederen på e-mail: shj@ju.dk ved ankomst. Så undgår du at hæfte for mangler samt ødelagt inventar ved afrejse. Hvis noget går i stykker under opholdet kontaktes skolehjemslederen ligeledes på mail.

• Som elev skal du selv medbringe dyne, pude, sengelinned og håndklæder. Hvis du er AMU-kursist, vil der være dyne og pude klar på værelset til dig. Du skal som udgangspunkt også selv sørge for at medbringe sengelinned og håndklæder. Du kan du dog leje en linnedpakke med sengelinned og to håndklæder via skolehjemsvagten for 150 kr. Betaling er med MobilePay.

Hvad skal jeg vide om at bo på mit værelse?

• Der skal altid være ryddeligt på værelse og badeværelse. Du har selv ansvar for den daglige rengøring af værelset. Der er et rengøringsdepot ved nr. 21 i Kornblomsten. Der finder du toiletpapir, håndsæbe, lady-poser m.v.

• Der må ikke ophænges plakater og lignende på vægge. Brug opslagstavlen.

• At det er dit eget ansvar at holde døren låst så tyveri og indtrængen på værelset undgås.

• Har du glemt din nøgle kan du mod et depositum på 200 kr. få udleveret en lånenøgle ved henvendelse i administrationen. Den oprindelige nøgle skal dog afleveres ved afrejse.

• Det er ikke tilladt at have kogekander, kaffemaskiner, køleskabe eller lignende på værelset.

• Der er videoovervågning på fællesarealer.

Hvordan afleverer jeg mit værelse efter endt ophold?

Du skal forlade dit rengjorte og opryddede værelse senest kl. 8.15 på din afrejsedag.

Nøglen skal du senest aflevere senest kl. 10 enten i Administrationen eller i nøgleboksen ved indgangen til Villaen. Husk nøgleafleveringen inden afrejse, så du undgår et gebyr på 1.400 kr. til udskiftning af låsecylinder.

Kufferter og tasker må du gerne tage med i dit klasselokale.

Vi forventer, at du overdrager dit værelse i samme stand, som da du kom:

• Ryd op og tag alle dine ejendele med

• Gør toilet og bad rent

• Stil alle møbler på deres oprindelige plads

• Støvsug værelset grundigt

• Smid eventuelt affald i den blå container, som finder på parkeringspladsen ved kantinen.
  • Hvis du er AMU-kursist og har lejet sengelinned og håndklæder, bedes du aflevere det i Kernehuset, når dit ophold er slut.

Kan jeg blive bortvist, hvis jeg ikke overholder reglerne?

Når du bor på vores skolehjem har du også forpligtet dig til at sætte dig ind vores husregler. Vi har nultolerance over for visse ting. Direkte bortvisning gælder ved opbevaring eller anvendelse af:

• Euforiserende stoffer
  • Våben
  • Fyrværkeri
  • Husdyr
  • Vold
  • Hærværk
  • Chikane

Hvad er reglerne omkring tobak, alkohol og euforiserende stoffer?

TOBAK

• JU er er en røgfri skole. Det betyder, at du må ikke ryge eller indtage andre nikotinprodukter i skoletiden mellem 8.00-16.00 – heller ikke udenfor skolens matrikel. Det gælder alle typer tobak, herunder cigaretter, e-cigaretter, tyggetobak, snus, tobaksfri snus, opvarmet tobak og lignende. Overtrædelse medfører en bøde på 1200 kr.

• Mellem kl. 16.15-7.45 er det okay, at du ryger eller bruger andre nikotinprodukter på de særlige udendørs rygespots.

• Hvis du gerne vil have hjælp til et rygestop, så kan vores rygestopvejledere hjælpe dig på vej. Kontakt dem gerne for at få mere info:

– Max Frederiksen maf@ju.dk
    – Christian Næsborg chn@ju.dk

• Læs skolens fulde rygepolitik hér

ALKOHOL

• Indtagelse og opbevaring af alkohol på skolens matrikel er under ingen omstændigheder tilladt.

• Caféen og Biergarten tilbyder på udvalgte dage salg af øl.

EUFORISERENDE STOFFER

• Skolens personale og et forebyggende narkotikateam med hund har adgang til og fører tilsyn med værelserne.

• Ved begrundet mistanke om besiddelse og/eller brug af euforiserende stoffer eller alkohol, vil der blive foretaget ransagning.

• Besiddelse eller brug af euforiserende stoffer på skolens område anmeldes normalt til politiet og medfører omgående bortvisning.

Hvornår skal der være nattero?

• Kl. 22.00 skal der være rimelig ro. Så stille, at dem, som vil sove, kan sove.
  • Kl. 23.00 er alle på deres værelser, og der er helt ro på værelset og på skolehjemmet.

Må jeg få gæster?

Ja, du må gerne få gæster på skolehjemmet, hvis du bare husker nedenstående:

• Får du gæster til overnatning meldes det til vagten på forhånd – og det kræver, at der er plads og mulighed. Det koster 100 kr. pr. gæst/nat.

• Mad kan tilkøbes og afregnes direkte til kantinepersonalet.

• Du er ansvarlig for dine gæsters opførsel.

Kan jeg bo på skolehjemmet i weekenderne?

Skolehjemmet er som udgangspunkt lukket i weekender og ferier. Undtagelser kan aftales med skolehjemsansvarlige.