Skolehjem

Du har mulighed for at bo på skolen, mens du tager din uddannelse. Vores skolehjem er lokaliseret i Beder syd for Aarhus og har plads til omkring 300 elever og kursister. Her tilbyder vi et levende efter-skole-miljø med et godt sammenhold og kort afstand til Aarhus, strand og skov.

På skolehjemmet bor du på enkelt- eller dobbeltværelse. Nogle af værelserne har eget bad og toilet, og andre har fælles bad på gangen. Der er elevkøkkener til fri afbenyttelse, og der er gratis trådløst internet på alle værelserne.

Ansøg om værelse

Hent folder om skolehjemmet

Hvad kan man lave efter skole?

Der er mange fritidsmuligheder på skolehjemmet, hvor du frit kan bruge følgende:

• Bordtennisrum
  • Gymnastiksal
  • Musikrum
  • Minigolf
  • E-sportsrum
  • Bål- og grillplads
  • Minibiograf

Vi arrangerer også spille- og aktivitetsaftener.

I Cafe ”Snackken” kan du altid finde ”kaffe” på kanden, ører der vil lytte, svar på dine spørgsmål og hjælp til lektier.

Skolehjemmet ligger i cykel- eller gåafstand til skov og strand.

Hvad koster det at bo på skolehjem?

Prisen for kost og logi på skolehjemmet ligger på 565 kroner pr. uge. Elever under 18 år, der går på grundforløbet uden uddannelsesaftale betaler ikke for kost og logi. Elever med forsørgerpligt er også fritaget for betaling.

Prisen for kursister er 500 kr. pr. døgn for kost og logi. Læs mere hér

Betingelser

Elever, der søger optagelse på en uddannelse, hvor nærmeste uddannelsesinstitution ligger mere end fem kvarters transport fra bopælen, har ret til en skolehjemsplads. Elever, der vælger fagretningen "Landbrug og store maskiner" eller landbrugsuddannelsen, har ret til en skolehjemsplads uanset afstand fra hjem til skole.

Se video

På skolehjemmet møder du

Lilli Bach.jpg
Lilli Bach
"Mor Lilli" Skolehjemmet
Mette Buch.jpg
Mette Buch
Timelærer og skolehjemsassistent
Ida Lilli Sørensen.jpeg
Ida Lilli Sørensen
Johanne-Krista-Larsen.jpg
Johanne Krista Larsen
Martin Hansen.jpeg
Martin Hjerrild Hansen
Rasmus Lundgren Terp.png
Rasmus Lundgren Terp

31-03-2023
Faglærte gartnere i 2023
Torsdag d. 30. marts 2023 fejrede vi vores nye faglærte gartnere med en dimissionshøjtidelighed i Beder.
23-03-2023
Ny lederuddannelse klæder anlægsgartnere på til fremtidens udfordringer
Den grønne omstilling stiller nye krav til medarbejderne, der skal kunne navigere i mange forandringer.
24-02-2023
Tillykke til vores 30 nyudlærte jordbrugsmaskinførere
Torsdag d. 23. februar 2023 fejrede vi vores nylærte jordbrugsmaskinførere med en dimissionshøjtidelighed.

Rundvisning på Bredballegård d. 8. juni 2023
08-06-2023
Har du lyst til at besøge vores skole?
JU SOMMERCAMP 2023
26-06-2023