Karriereskift?
Eller tid til at gå fra ufaglært til faglært?

Bliv anlægsgartner via AMU

Drømmer du om at blive anlægsgartner? Det er aldrig for sent.

Måske ønsker du et karriereskift fra kontor til at arbejde under åben himmel. Måske har du arbejdet mange år som ufaglært og ønsker nu at gennemføre uddannelsen, og få papir på dine kompetencer. Uanset din baggrund kan det virke uoverskueligt for mange at gå i gang med en uddannelse som voksen, hvor du måske har etableret mange udgifter til hus, børn og bil m.m. Her er AMU-vejen til anlægsgartneruddannelsen det oplagte valg.
På den måde får du nemlig stadig din normale indtægt fra din arbejdsgiver, mens du er under uddannelse hos os.

Du har heller ikke længerevarende skoleophold, som kan være svære at forene med en travl hverdag som eksempelvis børnefamilie. Kurserne er derudover som regel placeret i vinterhalvåret, hvor der oftest ikke er så mange anlægsopgaver i branchen. Din arbejdsgiver kan endda få økonomisk kompensation, når du er væk på kursus.

Nedenfor kan du se de kurser, som uddannelsen samlet set består af. Det faglige uddannelsesudvalg anbefaler du tager dem i den rækkefølge, som er illustreret:

Kontakt vores kursusafdeling, som kan hjælpe dig videre:

Annette Liboriussen.jpg (1)
Annette Liboriussen