Kom til Åben Skole d. 27. maj og oplev alle vores uddannelser på én gang. LÆS MERE

Det kribler i køleskabet

Vi bliver flere og flere mennesker på jorden, og det betyder, at der skal produceres mere mad. Produktionen af især kød kræver meget plads og belaster miljøet. Derfor er det nødvendigt at tænke i nye baner, hvis der skal blive ved med at være mad nok til alle, og vi samtidig gerne vil værne om jordens ressourcer.

Insekter er blandt fremtidens bud på sunde og bæredygtige fødevarer. Insekter smager godt. De er rige på proteiner og sunde fedtstoffer, og opdræt af insekter er miljøvenligt og kræver et minimum af ressourcer. Insekter har derfor et stort potentiale som en fast del af vores fødevarer, og udviklingen omkring brugen af insekter går rigtig stærkt.

BOOK DIT BESØG PÅ NATURSKOLEN HER!

Undervisningsforløbet kan tilpasses alle klassetrin.

Relevante fag

• Natur/teknologi
  • Samfundsfag
  • Biologi
  • Geografi

Pris

Undervisningsforløbet koster 1.500,-. der er mulighed for tilskud i Aarhus Kommune.

Forløbets indhold

Dagen begynder med et spændende oplæg og en god debat om klodens befolkningstilvækst, ressourcer og fødevareproduktion. I lærer, hvordan insekters livscyklus er, hvordan insekter lever, og hvordan man kan dyrke forskellige insekter til fødevarer. Vi slutter dagen med at tilberede knasende og saftige smagsprøver på melorme, græshopper og andre sprødristede lækkerier.

Vil du gerne vide mere om Naturskolen?

Michael Sejer-ny.JPG
Michael Sejer
Erhvervskonsulent

Generelt
05-05-2021
Info vedr. COVID-19 situationen
Vi opdaterer løbende omkring, hvad restriktionerne betyder for vores elever og kursister.
25-03-2021
21 nye faglærte gartnere klar til at indtage erhvervet
De klarede sig flot gennem deres sidste eksamen, og de er færdige på skolebænken for nu.
26-02-2021
24 nye faglærte jordbrugsmaskinførere fra JU Århus
Alle slap godt gennem nåleøjet. Vi kan sige tillykke til den første kvindelige JMF-dimittend i ca. 15 år.

Åben Skole, Forår 2021
27-05-2021
Oplev alle vores uddannelser på én gang.
JU SOMMERCAMP 2021
29-06-2021