Det kribler i køleskabet

Vi bliver flere og flere mennesker på jorden, og det betyder, at der skal produceres mere mad. Produktionen af især kød kræver meget plads og belaster miljøet. Derfor er det nødvendigt at tænke i nye baner, hvis der skal blive ved med at være mad nok til alle, og vi samtidig gerne vil værne om jordens ressourcer.

Insekter er blandt fremtidens bud på sunde og bæredygtige fødevarer. Insekter smager godt. De er rige på proteiner og sunde fedtstoffer, og opdræt af insekter er miljøvenligt og kræver et minimum af ressourcer. Insekter har derfor et stort potentiale som en fast del af vores fødevarer, og udviklingen omkring brugen af insekter går rigtig stærkt.

BOOK DIT BESØG PÅ NATURSKOLEN HER!

Undervisningsforløbet kan tilpasses alle klassetrin.

Relevante fag

• Natur/teknologi
  • Samfundsfag
  • Biologi
  • Geografi

Pris

Undervisningsforløbet koster 1.500,-. der er mulighed for tilskud i Aarhus Kommune.

Forløbets indhold

Dagen begynder med et spændende oplæg og en god debat om klodens befolkningstilvækst, ressourcer og fødevareproduktion. I lærer, hvordan insekters livscyklus er, hvordan insekter lever, og hvordan man kan dyrke forskellige insekter til fødevarer. Vi slutter dagen med at tilberede knasende og saftige smagsprøver på melorme, græshopper og andre sprødristede lækkerier.

Vil du gerne vide mere om Naturskolen?

Michael Sejer-ny.JPG
Michael Sejer
Erhvervskonsulent

17-01-2023
JMF-elever forbereder sig til en sikker G-dag
Vi nærmer os 1. februar og G-dag, hvor sæsonen for gylleudbringning går i gang. Hvert år går der dog skår i glæden, når vi hører om gyllegasulykker, der er skyld i dødsfald, eller at nogen har sin mistet førlighed.
12-01-2023
Stærke rollemodeller for anlægsgartnerfaget til DM i Skills
Casper og Anton til stiller op DM i Skills, og de er lige nu i fuld gang med træningen.
30-11-2022
JMF'ere i grusgraven med gule entreprenørmaskiner
Et stort hold på 2. hovedforløb med 31 jordbrugsmaskinførerelever, en grusgrav og en pokkers masse entreprenørmaskiner.

JU Uddannelsesmesse 2023
26-01-2023
Kom og hør mere om vores grønne uddannelser.
Rundvisning på Bredballegård d. 7. februar 2023
07-02-2023
Har du lyst til at besøge vores skole?
JU SOMMERCAMP 2023
26-06-2023